E-loket Ombudsdienst Inschrijvingen

E-loket

Heb je een klacht? Dan moet je ons die schriftelijk bezorgen.Wij leggen jouw klacht voor aan de ombudsdienst inschrijvingen. Ook voor vragen over de erkenning van een uitzonderlijke situatie van een in te schrijven leerling kan je terecht bij de ombudsdienst.

Ga je verhuizen?  Dan kan je onder bepaalde voorwaarden al je nieuwe adres ingeven voor de afstandsberekening tot de dichtsbijzijnde school. Kijk bij veelgestelde vragen of je in aanmerking komt. Deze aanvraag kan je indienen voor je jouw kind aanmeldt. Wij contacteren jou dan met de beslissing van de Ombudsdienst Inschrijvingen.

Taken

De Ombudsdienst Inschrijvingen heeft een aantal taken:

- behandelen van de eerstelijnsklachten.

- bespreken van verhuissituaties

- bespreken uitzonderlijke aanmeldingssituaties 

- bespreken van rangorde, toewijzing en onjuiste adresgegevens...

Samenstelling

De Ombudsdienst Inschrijvingen bestaat uit minstens één vertegenwoordiger aangeduid door elk van de vier deelnemende schoolbesturen (vrij katholiek, gemeenschapsonderwijs en  gemeentelijk onderwijs). Er wordt een neutrale voorzitter aangeduid. Bij beslissingen over specifieke school maakt de directie van die school ook deel uit van de commissie maar zonder stemrecht. Ook de afgevaardigde van het schoolbestuur heeft op dat moment geen stemrecht.

De ombudsdienst bestaat uit : 

  • Katholiek Onderwijs: Katleen De Winne (vervangers: Renate Pee, Hilde Kerckaert ,Tamara Van Loo)
  • GO!:  Anniq Patho (vervanger Nico De Ridder)
  • Gemeentelijk onderwijs: Leen Van Weymeersch (vervangers Katleen Van Hoecke,  Martine De Vusser)
  • Lid van een ouderraad: Ben Dhooge 
  • Neutrale voorzitter: Liselot Franck (vervanger Yenthe De Schryver)

Ook interessant: